Adresonderzoek aanvragen
De gemeente controleert of inwoners op het juiste adres ingeschreven staan. Staat er iemand ingeschreven op uw adres die er niet meer woont? Krijgt u post van oude bewoners? Of heeft iemand een briefadres op uw adres en kunt u die persoon niet bereiken? Dan kunt u de gemeente vragen om een adresonderzoek te doen.
Log in met DigiD. Lees meer over DigiD.
- Vul het formulier Adresonderzoek aanvragen in.
- Weet u waar de oude bewoners naartoe zijn verhuisd? Of heeft u andere gegevens zoals een e-mailadres of telefoonnummer? Noem dit dan in uw verzoek. Met deze extra gegevens gaat het onderzoek sneller.
- Er kunnen aanvullende stukken nodig zijn, zoals bewijs dat u eigenaar of huurder bent van de woning. Bijvoorbeeld een koop- of huurcontract.
Wilt u liever het adresonderzoek aanvragen op het gemeentehuis? Maak dan een afspraak.
Het starten van een adresonderzoek is gratis.
Een adresonderzoek duurt ongeveer 12 weken. Bij bijzonderheden kan dit langer zijn. Na afloop van het onderzoek ontvangt u bericht over hoeveel personen op uw adres staan ingeschreven.
Kijk voor meer informatie over adresonderzoek en adresfraude op de website van de Rijksoverheid.