Handtekening legaliseren
Als u moet bewijzen dat uw handtekening op een document echt van u is, dan kunt u die laten legaliseren. U ondertekent dan het document waar een gemeenteambtenaar bij is. Met een stempel op het document bevestigen wij dat het uw handtekening is.
Het legaliseren van een handtekening is vaak nodig:
- Op documenten die naar het buitenland moeten worden gestuurd.
- Als u uw toestemming ergens voor geeft. Bijvoorbeeld als u garant staat voor familie of vrienden uit het buitenland.
- Als u een erfenis in het buitenland wilt regelen.
Let op: we legaliseren alleen uw handtekening, niet de inhoud van het document.
Legalisatie van een handtekening moet u zelf doen. U kunt dit niet door iemand anders laten doen.
- Maak een afspraak.
- U komt persoonlijk naar uw afspraak in het gemeentehuis met het document waarop u uw handtekening gaat plaatsen.
- U moet in het bijzijn van de medewerker aan de balie uw handtekening zetten.
- De medewerker vergelijkt die met de handtekening op uw paspoort of identiteitskaart.
- De medewerker bevestigt met een stempel dat dit dezelfde handtekening is als die op uw paspoort of identiteitskaart staat.
- Door legalisatie verklaren wij dat het uw handtekening is.
Nodig bij uw afspraak
- Het document waarvoor u een legalisatie van uw handtekening nodig heeft.
- Uw pinpas. U betaalt direct bij de aanvraag.
- Een geldig identiteitsbewijs.
€ 11,50