Gehandicaptenparkeerkaart voor zorginstelling
Als zorginstelling kunt u een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen voor het vervoer van uw bewoners met een handicap. De kaart staat op het kenteken van het voertuig van de instelling. U kunt meerdere kaarten aanvragen als uw instelling meerdere voertuigen gebruikt.
Log in met eHerkenning. Lees meer over eHerkenning.
- Vul het aanvraagformulier in.
- Log in met eHerkenning (eH3).
- U betaalt direct met iDEAL.
Wij nemen binnen 8 weken een beslissing of u de parkeerkaart krijgt.
- De instelling moet gevestigd zijn in Barendrecht.
- De instelling staat ingeschreven bij de WTZi (Wet Toelating Zorginstellingen).
- Het bestuur van een instelling doet de aanvraag. Op een parkeerkaart voor een instelling staan:
- een hoofdletter I
- de naam van de instelling
- de naam van de directeur
- de handtekening van de directeur
- De voertuigen waarvoor u de parkeerkaart aanvraagt, moeten op naam van de instelling staan.
- U mag de kaart alleen gebruiken voor het vervoer voor mensen met een handicap die in de instelling verblijven.
- Een instellingenkaart is maximaal 5 jaar geldig.
Als we uw aanvraag goedkeuren, krijgt u van ons een brief met informatie over het ophalen van uw parkeerkaart. Daarna kunt u de kaart persoonlijk ophalen in het gemeentehuis. U maakt hiervoor een afspraak.
Meenemen bij het ophalen van de kaart
- de brief waarin staat dat u de parkeerkaart krijgt
- een geldig identiteitsbewijs
- bij verlenging: de vorige parkeerkaart
U zet uw handtekening op de parkeerkaart voordat u de kaart meekrijgt.
Een gehandicaptenparkeerkaart kost € 31,20.
Maximaal 5 jaar. Daarna kunt u de kaart verlengen door een nieuwe aan te vragen. Doe dit minimaal 8 weken voordat de kaart verloopt. U bent dan altijd op tijd. Het kan tot 8 weken duren voor we over uw aanvraag beslissen.
Bel ons op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur via telefoonnummer 14 0180. Of vul het contactformulier in met uw vraag of opmerking.